Bila Dah Jatuh Talak 3 Boleh Tarik Balik Ke?

Assalamualaikum..
Apa khabar sume blogger2 sekalian..
umah korang hujan tak? umah eika hujan tiap-tiap hari..
takut juga kalau-kalau hujan tak henti-henti..nanti banjir pulak..
harap tak la noh..^_^
ok..ok tutup bub 2..

n3 kali ne eika nak bahas cikit mengenai bila dah jatuh talak 3 tu boleh tarik
balik ke?
tajuk ne eika cuma nak kaitkan dengan kisah pasangan ne..
sebenarnya eika tak bapa tahu sangat la..cuma rasa hairan pon ada jugak..
Tak pernah dengar pon dalam hukum islam..

bila sang suami dah jatuh talak 3 pada sang isteri dan sang suami pulak
nak tarik balik talak 3 jadi talak 1..
ANEH + PELIK kan..

Ada ke hukum islam macam tu?
mereka wat hukum sendiri pulak..dah jatuh talak boleh pulak nak tarik-tarik
balik..Dah tak takot dosa kot..
Time nak cakap tak nak fikir dulu..
Dah 1 kg tahu hal ne,,mana tak nye kata dh talak 3
tapi masih dok balik umah lagi..cerai boleh main-main ke?
Yela mungkin ne masalah dowang so
kita ne sapa nak JAGA TEPI KAIN ORANG LAIN kan..
Apa-apa pon fikir sebaik-baiknya
yang mana buruk dan yang mana baik..
sekian..
T_T






2 comments :

mOoN said...

huh?! mana boleh... tu la orang selalu ingatkan,, terlajak kata, mana boleh nak tarik balik.. so,, berhati2 bila bercakap...

eika_feyzah said...

betoi3..