Selamat Hari Raya

Assalamualaikum..
^_^
selamat hari raya
Aidilfitri mulia
Ampun maaf Kupinta
*******apa yea ^_-*******
Setahun Menghilang Sekarang Menjelang
Aidilfitri
Selamat Hari Raya

Merapu puk..puk dh aku ne..
ahaahaa
Rndu pulak kt blog ne
Rasa nk cukup sebulan dh aku tak
tulis en3..hehe

urm
bagi aku la raya taon ne
best +bowink
knapa?ahaaha
yg best nya dpt kumpul rmai2..
kakak dgn abng aku blik
pastu boleh main mercun..
huhuuu..
bawu mlm td dok main mercun..
spa yg ada sakit jantung..
sah-sah kena p dok jauh2.
eheehee..









ne yg best nye..
yg tak best nye pulak
raya ne aku tak gi mana2 pon..
sedeh nye..
kata nk merasa blik kg dok jugak..
ahaahaa
mana tak nya..
aku mana ada kg..
stay kt PERLIS
kg pon kt PERLIS..
eheehee..

Wat yg nk blik kg tu mesti best kan?
urm..
xpa2 sabor je la..
yg pasti kg jgak kan..
eheehee..

bila syok2 raya ne
kita jgn lupa
pada hari bersejarah ne
31 OGOS 2011
hari kemerdekaan

merdeka...merdeka...merdeka

okey penat dh aku tulis ne
rasa2 nya yang tu ja dulu k..
pupye..
bubye..
pupye..
eheehe




Tazkirah Ramadhan

Sempena Ramadhan ini marilah kita merenung sedikit tazkirah pendek..Insaallah semoga kulaan barataan mendapat keberkatan bulan mulia ini..Kulaan jika ada tazkirah sila lah menambah tazkirah lain untuk mendapat keberkatan..Nya..AMin

RASULULLAH SAW BERSABDA:
"Sampaikanlah Pesananku Kepada Umatku Yang Lain Walaupun Dengan Sepotong Ayat"

Hadis : Mensyukuri nikmat
Hadis :
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:"Sesungguhnya Allah mengurniakan kepada sesuatu kaum itu nikmat yang kekal berada bersama mereka selagi digunakan untuk menunaikan hajat mereka yang memerlukan . Apabila mereka ini berpaling daripada berbuat sedemikian maka Allah akan pindahkan nikmat tersebut kepada kaum yang lain pula."
Riwayat Tabrani

Huraian :
i) Segala nikmat yang dikurniakan oleh Allah S.W.T kepada kita hendaklah digunakan bertepatan dengan tujuan ia diberikan. Itulah tanda kesyukuran yang dituntut oleh Islam.

ii) Setiap muslim janganlah bersifat kedekut untuk melakukan amal kebajikan dan bersedia memperbaiki segala amal perbuatannya kerana Allah akan memberi ganjaran walau sekecil mana pun amalan tersebut.

iii) Kita hendaklah mengambil pengajaran di atas kesusahan yang menimpa orang lain agar terbit rasa bersyukur di dalam diri dan supaya kita tidak mempersia-siakan nikmat yang diperolehi kerana nikmat yang tidak disalahgunakan dan tidak disyukuri akan ditarik balik oleh Allah S.W.T.

Mandi Buang Racun Dari Tubuh..

Seperti yang diketahui semua rutin mandi dua kali sehari adalah untuk membersihkan tubuh. Segala kotoran, debu dan bahan tercemar yang melekat sepanjang hari akan luruh seiring dengan penggunaan sabun dan air yang mencucuri tubuh..

Tapi selain itu ada manfaat lain yang tersembunyi melalui rutin mandi. Satu yang manfaat yang tidak diketahui oleh kita adalah mandi juga mampu mengeluarkan racun-racun dalam kulit tubuh..

Bagaimana caranya? Praktikkan tip mudah di bawah ini ketika mandi.
  • Ambil segenggam serbuk susu yang biasa diamalkan lalu gosok pada kulit dengan gerakkan melingkar di bawah pancuran air yang sederhana panas. Susu yang mengandungi asid laktik akan diserap pada tubuh yang pada akhirnya meluruhkan racun-racun di bawah permukaan kulit. Jika diamalkan selalu kulit anda pasti kelihatan segar dan sihat..

Apa Yea Petua Penjagaan Muka?

Assalamualaikum..

n3 kali ne aku nak bagitaw petua penjagaan kulit muka..mesti korang sume tertanya2 kan petua nak hilangkan jerawat la, nak cerahkan kulit la..yela mesti malu kan nak berhadapan dgn kawan2@orang ramai bila kulit muka kita ada bekas jerawat..memang tak dinafikankan bila dah nak meningkat remaja mesti akan tumbuh jerawat..aku pon ada..hehe so now untuk mengelakkan jerawat itu meninggalkan kesan..korang boleh guna petua yg aku bagi ne..

Dan tak lah perlu nak menhabis duit untuk beli produk yg mahal..Petua ne bukan yg aku punya la tapi aku ambil dari paper..jadi aku nak kongsi dgn korang sume..Amalan ne tak memerlukan bahan yg mahal tapi hanya sekadar menggunakan yis, oat, telur, dadih, pisang dan lemon yg sememangnya murah kan..
  • oat dan lemon digunakan sebagai bahan sental kerana ia membantu mengecilkan liang roma selain membantu memutihkan kulit.
  • Bagi menghilangkan bekas jerawat atau jeragat dengan menggunakan kulit pisang dan pisang yg dilenyek bersama madu juga elok dijadikan sebagai topeng penyegar pada wajah..
  • Dalam mengekalkan kesihatan dan kecantikan rambut ialah dengan mengamalkan menyapu campuran telur putih dan minyak zaitun bukan sahaja dapat melembutkan rambut malah membantu menyerlahkan sinarnya..
  • Untuk mendapatkan berat badan yg ideal pula, dengan mengamalkan mengambil minuman jus nyahtoksin iaitu jus campuran buah-buahan dan sayuran itu dapat membantu membuang toksin dari badan..
Semua bahan ini sesuai pada semua jenis kulit dan tidak berbahaya..okey setakat ini je n3 kali ne erk..harap korang suka..
bubye..