Apa Yea Petua Penjagaan Muka?

Assalamualaikum..

n3 kali ne aku nak bagitaw petua penjagaan kulit muka..mesti korang sume tertanya2 kan petua nak hilangkan jerawat la, nak cerahkan kulit la..yela mesti malu kan nak berhadapan dgn kawan2@orang ramai bila kulit muka kita ada bekas jerawat..memang tak dinafikankan bila dah nak meningkat remaja mesti akan tumbuh jerawat..aku pon ada..hehe so now untuk mengelakkan jerawat itu meninggalkan kesan..korang boleh guna petua yg aku bagi ne..

Dan tak lah perlu nak menhabis duit untuk beli produk yg mahal..Petua ne bukan yg aku punya la tapi aku ambil dari paper..jadi aku nak kongsi dgn korang sume..Amalan ne tak memerlukan bahan yg mahal tapi hanya sekadar menggunakan yis, oat, telur, dadih, pisang dan lemon yg sememangnya murah kan..
  • oat dan lemon digunakan sebagai bahan sental kerana ia membantu mengecilkan liang roma selain membantu memutihkan kulit.
  • Bagi menghilangkan bekas jerawat atau jeragat dengan menggunakan kulit pisang dan pisang yg dilenyek bersama madu juga elok dijadikan sebagai topeng penyegar pada wajah..
  • Dalam mengekalkan kesihatan dan kecantikan rambut ialah dengan mengamalkan menyapu campuran telur putih dan minyak zaitun bukan sahaja dapat melembutkan rambut malah membantu menyerlahkan sinarnya..
  • Untuk mendapatkan berat badan yg ideal pula, dengan mengamalkan mengambil minuman jus nyahtoksin iaitu jus campuran buah-buahan dan sayuran itu dapat membantu membuang toksin dari badan..
Semua bahan ini sesuai pada semua jenis kulit dan tidak berbahaya..okey setakat ini je n3 kali ne erk..harap korang suka..
bubye..

2 comments:

Amalia said...

kulit pisang? mcm mne tuh? n pisang ape nk pkai ?haha

Unknown said...

kulit pisang 2 guna mcm kita lap muka dgn tuala..tuala gntikan dgn kulit psang..mcm 2 la..then pisang + madu kta guna sbagai masker..kira mcm 2 lah amalia..hehe

Tonton Awak Suka Saya Tak 2017 Full Episod

  Tajuk : Awak Suka Saya Tak Mula Tayangan : 25 September 2017 Masa : Setiap Isnin-Khamis, 10.00 mlm Siaran : Astro Ria 104 ...