Income dari exabytes

Assalamualaikum.

Hi semua, selamat bekerja pada yang sedang bekerja. Hari-hari hujan sekarang ni ? budak-budak yang nak ke sekolah tu jangan liat nak pergi sekolah pulak time-time hujan ni, maklumlah time hujan ni mood tidur lebih sikit. :) ** ada ka budak sekolah kat sini ? hihi

Sebenarnya bukan nak cakap pasal hujan ke @ pergi sekolah ke tak. Tengok tajuk dah tahun kan. Aku nak cakap pasal income dari exabytes. Mesti kat sini dah tahu apa itu exabytes ? dan mesti juga dah ramai blogger yang dapat income exabytes ni. Cuma aku ja yang ketinggalan. hehe

Aku tak pernah buat entry yang aku dapat tawaran dari exabytes, bila dapat email dari dorang,aku apa lagi terus setuju lah.  Tapi lepas tu dorang mintak detail nama, ic, no acc. Rasa macam nak bagi taknak bagi. Confius betul ke ? boleh percaya ke ? Aku tanya la sorang blogger ni yang pernah berurusan dgn exabytes, dia kata isi ja, dorang memang tak tipu. Ha lepas tu laju ja isi dan hantar terus.

Bila dah hantar, pihak exabytes kata duit akan dimasukkan dalam acc aku terus dalam beberapa minggu macam tu la, aku lupa dah. Tunggu punya tunggu tak masuk pun, ingat memang takdak rezeki dah. Sebab ada dengar cerita kalau unit visit menurun duit takkan masuk. T_T time tu memang redha, kalau tak masuk pun takpa, taknak meharap sangat.

Lepas tu aku check acc aku, aikk duit mana pula masuk RM 50. Tengok-tengok dari exabytes. Yeah akhirnya  ^_^


Tak sangka betul, tapi syukur alhamdulillah rezeki dari Allah. Selama ni aku dok dapat income dari 8share je. Tu pun baru sekali hihi 

Bila fikir balik kan dulu buat blog sekadar suka-suka ja tapi sekadar suka-suka tu lah boleh jana pendapatan. hihi betul tak ? Ramai lagi blogger-blogger lain yang dah dapat jana ribu-ribu kot dengan berblogger ja. Ha caya la dorang di hujung jari ja. Boleh buat income. Terbaik, tahniah utk blogger lain.

Ha lupa nak bagitaw, blogger yang aku tanya pasal exabytes ni, ialah blogger YUMIDA .Mesti semua orang dah tahu kan sapa dia ? Terima kasih jugak utk sis yumida ye sudi membantu. :)
 
 
 

18 comments:

Unknown said...

tahniah ika lepas ni tambah semangat berblog laa..hehe

Unknown said...

Apa ni ? Terlajak ketinggalan.. Lulzzzz . hahaha.. Dayah taktau punnnn

Jari Manis said...

Oklah ika sambil berblog dpt gak duit tp camna nk dpt tawaran dari exabyte ni rasa cam berminat je :-)

Unknown said...

@ayie abas

terima kasih..:)

Unknown said...

@nurul hidayah

sama la kita dayah, klau xtengok kt bloggger lain, ika pun xtaw..hihi
xpa xpa lepas ni kena bnyak research..hihi

Unknown said...

@jari manis

ha ika dpt email dr exabytes utk letak iklan dlm blog, dan kita akan dibyr. ada la syarat-2 trtentu, tk slap kena ada 350 visit shari utk mohon.. klau JM brminat mesti bleh mohon punya, cer try google, rmai blogger review cara mohon..

Mohon jgn tak mohon JM, lps ni bleh tmbah side income gi travel..hihi

Shahrul Yusof said...

Bagus juga pengiklanan dengan exabytes ni. Buat masa ni, blog saya masih belum cecah 100 visit/hari lagi. Nak dapatkan 50 pun cukup seksa. Haha

Unknown said...

Alhamdulillah dh rezeki hehe

Umie Amirain said...

Alhamdulillah...murah rezeki...

Unknown said...

Hehehe... kita pun tak tau apa exabytes nie... alhamdulillah rezeki... ;D

Unknown said...

Hehehe... kita pun tak tau apa exabytes nie... alhamdulillah rezeki... ;D

Hanim said...

Alhamdulillah tahniah ika, makin bersemangat nak bloggging :)

Unknown said...

@hanim hashim

trima kasih..

Aina Akmal said...

Alhamdulillah. Tahniah sis. :) tak pernah tahu pasal yang ini. Huhu.

Sally Samsaiman said...

betul...rezeki kerja part time la kiranya :D

Cik Itah said...

salam. tahniahh dearr :)

Unknown said...

Alhamdulillah.. rezeki ika..:)

terbaik kak yumida..hari tu husna soal psal nuffnang pon kak yumida sudi bantu..:)

DILA ELLA said...

rezeki tu, saya tak mahir sgt psl exabytes ni..

Tonton Awak Suka Saya Tak 2017 Full Episod

  Tajuk : Awak Suka Saya Tak Mula Tayangan : 25 September 2017 Masa : Setiap Isnin-Khamis, 10.00 mlm Siaran : Astro Ria 104 ...