DIY : Paper Flower Rose

Assalamualaikum,

Hari ni jom kita belajar buat bunga rose menggunakan kertas, aku tertarik dengan bunga kertas buatan sendiri ni, nampak kreatif betul. Selain itu, boleh juga digunakan untuk deco majlis. Pada masa yang sama menjimatkan duit.hehe Tutorial dari dozidesign's 

Bahan yang diperlukan semestinya kertas, dah nama pun bunga kertas, aku suggest guna kertas yang agak tebal sedikit, aku dah try buat guna kertas A4 biasa tu, lembik lain macam je, tak stabil. Selain itu, gunting dan gam.



Macam mana nampak senang kan? nanti boleh pakat semua try okey, aku cuba buat tapi kecik pulak, kena try lain kali.hehe Nak buat kena biar besar-besar sikit, ikut ukuran yang diberi, sebab satgi dia tak nampak sangat bunga rose dia tu.

gambar hiasan

Last akan jadi macam ini, deco bagi cun-cun, comfirm cantik punya. Banyak sebenarnya cara yang boleh kita buat dengan bajet yang murah, tapi dengan syarat mestilah kreatif dan sabar. hehe

Selamat Mencuba ^_^

4 comments:

Unknown said...

kreatif

Munira Yaakop said...

cntiknyaa...nk try la nti :)

Unknown said...

simple tapi nampak macam luar biasa..cantik plak tuh..:)

Unknown said...

Senang dan cantik!


**SALE SEHINGGA 4 JULAI 2014!!!
http://nadyabubble.blogspot.com/2014/06/sale-jualan-penghabisan-stok.html

Tonton Awak Suka Saya Tak 2017 Full Episod

  Tajuk : Awak Suka Saya Tak Mula Tayangan : 25 September 2017 Masa : Setiap Isnin-Khamis, 10.00 mlm Siaran : Astro Ria 104 ...