Pray For Gaza

Assalamualaikum,


Subhanallah, bila tengok penderitaan gaza menghadapi kekejaman israel. Sedih sangat, kesian kanak-kanak yang ada kehilangan ibu bapa, kehilangan tempat berlindung, lebih -lebih lagi time bulan ramadhan ni. Kita yang kat sini makan cukup, dapat menjalani bulan puasa dengan aman, makan pun sedap-sedap. Kalau mereka belum tentu kan.

Apa yang kita boleh buat untuk bantu gaza ? iaitu dengan Doa. Mari kita sama-sama berdoa agar ditunjukkan kemusnahan Israel laknatuAllah !!!


Selalu sangat dengar kita boikot je produk yahudi, tapi berkesan ke ? lagipun berkesan ke kat mereka kalau kita yang boikot ? Ramai lagi yang menggunakan produk mereka. Satu dunia !!

Maka tersebutlah sebuah kisah dimana Nabi Ibrahim dibakar didalam api yang amat besar oleh Raja Namrud. Melihatkan kejahatan Raja Namrud, seekor burung kecil oleh disebabkan rasa sayangnya kepada kekasih Allah Nabi Ibrahim, ia lantas mengambil air dengan menggunakan paruhnya yang kecil dan dititiskan keatas api yang besar itu. Perbuatan burung kecil itu telah ditertawakan oleh burung2 yang lain. 


Subhanallah semoga bermanfaat ye.=)

Pray For Gaza ^_^
sumber : sini

 

7 comments:

ZULHILMI TEMPOYAK said...

InsyaAllah... teruskan berdoa..

Hans Hanis said...

Allah sentiasa bersama kita

Unknown said...

sedih melihat kejadian di palestine..

semoga segera berakhir peperangan di sana, aamin

Umie Amirain said...

semoga mereka diberi kekuatan, ketabahan dan kesabaran dalam menghadapi ujian yang melanda...aamiin

Unknown said...

semoga Allah pelihara mereka..

dear anies said...

semoga kebenaran dan kemenangan menjadi milik mereka aminnn

Unknown said...

Doa..senjata mukmin..Jangan putus berdoa..InsyaALLAH, Allah bersama-sama mereka..

Tonton Awak Suka Saya Tak 2017 Full Episod

  Tajuk : Awak Suka Saya Tak Mula Tayangan : 25 September 2017 Masa : Setiap Isnin-Khamis, 10.00 mlm Siaran : Astro Ria 104 ...